Najpopularniejsze media społecznościowe

Gdy kilkanaście lat temu powstawały pierwsze media społecznościowe, nikt nie spodziewał się, że ich popularność będzie obecnie tak potężna. Dzisiaj media społecznościowe są nieodłączną częścią naszego życia – poszukujemy w nich nie tylko interakcji z innymi użytkownikami, ale również informacji czy rozrywki. Co więcej, media społecznościowe mają też ogromne znaczenie biznesowe i marketingowe.

Kilkanaście lat temu pokutowało powiedzenie, że kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje. Dziś z całą pewnością można je sparafrazować – kogo nie ma w mediach społecznościowych, ten nie istnieje. Popularne portale towarzyszą nam na co dzień, nierzadko spędzamy na nich o wiele więcej czasu niż na oglądaniu telewizji czy na innych zajęciach. Wielu użytkowników nawet sobie nie wyobraża sytuacji, by mieli spędzić chociażby dzień z dala od mediów społecznościowych. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat w social mediach sporo się działo – podczas gdy jedne projekty rozrastały się na wręcz nieprawdopodobną skalę, inne pojawiały się na chwilę, przeżywały chwilowy boom popularności, po czym z dnia na dzień słuch o nim zanikał.

Facebook bije na głowę wszystkie inne social media

Od co najmniej kilku lat niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych jest Facebook, który bije na głowę inne portale zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i wszelkich dostępnych funkcjonalności. W skali całego świata z FB korzysta już blisko 2,5 miliarda ludzi, niedługo więc połowę ludzkości będzie można spotkać na niebieskim portalu. Popularność FB wynika w dużym stopniu z faktu, że nieustannie on się rozwija, dodaje nowe funkcjonalności, dostarcza także narzędzi dla biznesu. Choć pierwotnym założeniem portalu było umożliwienie kontaktu z dawnymi znajomymi z lat szkolnych, od dawna FB służy zupełnie innym celom. Oprócz wymiany informacji, publikowania zdjęć, filmów czy innych ciekawych materiałów, FB z biegiem czasu stał się potężną platformą biznesową, z której korzystają zarówno niewielkie firmy, jak i światowej klasy przedsiębiorstwa. Bez obecności na FB trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek kampanię reklamową czy strategię marketingową. Jak widać Facebook umożliwia nie tylko kontakt pomiędzy użytkownikami, ale również dwukierunkową komunikację pomiędzy marką a konsumentami czy klientami. Niemal każda firma, zarówno o globalnym zasięgu, jak i taka, która działa jedynie na lokalnym rynku, mocno inwestuje w komunikację w social mediach, gdyż jest to najlepszy i najsprawniejszy kanał reklamy i promocji, obejmujący swoim zasięgiem praktycznie cały świat.

Instagram nieustannie rośnie w siłę

Drugim co do wielkości medium społecznościowym, które nieustannie zyskuje nowych użytkowników i ma ogromny wpływ na świat biznesu jest Instagram. Jego pierwotna idea również mocno się różniła od tego, czym Instagram jest obecnie. Początkowo miał to być portal umożliwiający użytkownikom dzielenie się zdjęciami czy krótkimi przemyśleniami. Obecnie to potężna platforma, która umożliwia komunikację pomiędzy osobami ze świata sportu, mody, filmu czy innych gwiazd z ich fanami. Co więcej, jest to również potężna platforma reklamowa dla biznesu. Z Instagrama miesięcznie korzysta ponad 800 milionów użytkowników na świecie. Choć do wyników Facebooka tej liczbie jest jeszcze daleko, z pewnością w najbliższym czasie pojawiać się będzie coraz więcej nowych kont.

Szerokie możliwości serwisu YouTube

Mówiąc o najpopularniejszych mediach społecznościowych, nie można zapomnieć także o serwisie YouTube, którego co miesiąc odwiedzają setki milionów użytkowników. Podobnie jak w przypadku innych social mediów, także YouTube pierwotnie miał służyć jedynie rozrywce, możliwości obejrzenia filmów czy słuchania muzyki, jednak z biegiem czasu również ewoluował w kierunku wielu możliwości biznesowych. Obecnie YouTube jest potężnym kanałem komunikacji, a także miejscem do zarabiania pieniędzy w sieci.

Social media, jak sama nazwa wskazuje, powstały po to, by łączyć ze sobą różne społeczności, umożliwiać wymianę informacji czy dzielenie się różnymi materiałami. Obecnie jednak są one przede wszystkim narzędziem do zarabiania pieniędzy na wiele sposobów, także takich, z których użytkownicy tych serwisów nawet nie do końca zdają sobie sprawę. Social media mają dziś potężną moc, pozwalają na szybką wymianę informacji, łączą ze sobą użytkowników z całego świata, są wyposażone w różnego rodzaju komunikatory, dzięki którym świat stał się rozmiarów globalnej wioski. Warto jednak pamiętać, by z mediów społecznościowych korzystać rozsądnie i z głową. Nie można bowiem zapominać także o negatywnych stronach wszystkich serwisów.

Generowanie leadów w social mediach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *